کد خبر: ۱۸۵۱۵
۱۴۷۱ بازدید
۸ دیدگاه (۸ تایید شده)

مبعث پیام آور وحی، پیامبر نور و رحمت بر مسلمانان جهان مبارک باد

ستاره ای بدرخشید وماه مجلس شد

دل رمیده ما انیس و مونس شد

نگارمن که به مکتب نرفت وخط ننوشت

بغمزه مسئله آموز صد مدرس شد

ببوی او دل بیمار عاشقان چو صبا

فدای عارض نسرین وچشم نرگس شد

حال به تفسیر فلسفه بعثت از دیدگاه حضرت علی علیه السلام می پردازیم. حضرت در خطبه ای فلسفه بعثت را رهایی مردم از پرستش دروغین بت ها ذکر می کند و می فرماید: " فبعث الله محمداً(ص) بالحق لیخرج عباده.... واحتصد من احتصد بالنقمات."؛ خداوند حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم را به حق برانگیخت تا بندگان خود را از پرستش دروغین بت ها رهایی بخشیده به پرستش خود راهنمایی کند، و آنان را از پیروی شیطان نجات داده به اطاعت خود کشاند، با قرآنی که معنی آن را آشکار کرد و اساسش را استوار فرمود، تا بندگان عظمت و بزرگی خدا را بدانند که نمی دانستند، و به پروردگار، اعتراف کنند پس از انکارهای طولانی اعتراف کردند، و او را پس از آن که نسبت به خدا آشنایی نداشتند به درستی بشناسند. پس خدای سبحان در کتاب خود بی آن که او را بنگرند خود را به بندگان شناساند، و قدرت خود را به همه نمایاند، و از قهر خود ترساند، و این که چگونه با کیفرها ملتی را که باید نابود کند از میان برداشت و آنان را چگونه با داس انتقام درو کرد.(16) حضرت امیر علیه السلام در جای دیگر در مورد کیفیت زمان بعثت حضرت رسول اکرم صلوات الله علیه می فرماید: "إلی أن بعث الله سبحانه محمداً رسول الله (ص) لانجازعدته... فقبضه الیه کریما(ص)."؛ تا این که خدای سبحان، برای وفای به وعده خود، و کامل گردانیدن دوران نبوت، حضرت محمد( که درود خدا بر او باد) را مبعوث کرد؛ پیامبری که از همه پیامبران، پیمان پذیرش نبوت او را گرفته بود، نشانه های او شهرت داشت؛ و تولدش بر همه مبارک بود. در روزگاری که مردم روی زمین دارای مذاهب پراکنده، خواسته های گوناگون، و روش های متفاوت بودند، عده ای خدا را به پدیده ها تشبیه کرده و گروهی نام های ارزشمند خدا را انکار و به بت ها نسبت می دادند، و برخی به غیر خدا اشاره می کردند. پس خدای سبحان، مردم را به وسیله محمد صلی الله علیه و آله و سلم از گمراهی نجات داد و هدایت کرد، و از جهالت رهایی بخشید. سپس دیدار خود را برای پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم برگزید، و آنچه نزد خود داشت برای او پسندید و او را با کوچ دادن از دنیا گرامی داشت، و از گرفتاری ها و مشکلات رهایی بخشید و کریمانه قبض روح کرد.

کانال تلگرامی صدای میانه اشتراک‌گذاری مستقیم این مطلب در تلگرام

نظر شما

۹۲/۱۰/۲۹ ۱۹:۵۱
مبعث؟؟؟؟؟ :-) :-) :-)
۹۲/۱۰/۲۹ ۱۳:۴۱
[list][*]دیروز و امروز بیش از 10 پیامک دریافت کردم که همین اشتباه را کرده بودند و عید مبعث را تبریک گفته بودند. در هرصورت تولد پیامبر اعظم (ص) تولد جهانی دیگر و بعثتی دیگر در بشریت است. مبارکباد![/list]
۹۲/۱۰/۲۹ ۱۳:۳۹
[quote name="کاسب"][quote name="مجید سلیمانی فرد"]برادر فکر کنم اشتباهی رخ داده، ولادت پیامبر (ص) نه بعثت.[/quote]
بنده هم این را نوشتم ولی پارتی بازی شد و نظر شما پبت شد. درست بوده که صدای میانه گزینشی عمل می کنه![/quote]
کاسب جان! آقای سلیمانی فرد عضو سایت هستند و به محض ارسال کامنت بصورت اتوماتیک تایید می شود ولی کامنت شما را باید یکی از مدیران سایت ببیند و تایید کند.
۹۲/۱۰/۲۹ ۱۰:۴۴
[quote name="مجید سلیمانی فرد"]برادر فکر کنم اشتباهی رخ داده، ولادت پیامبر (ص) نه بعثت.[/quote]
بنده هم این را نوشتم ولی پارتی بازی شد و نظر شما پبت شد. درست بوده که صدای میانه گزینشی عمل می کنه!
۹۲/۱۰/۲۹ ۰۸:۵۷
برادر فکر کنم اشتباهی رخ داده، ولادت پیامبر (ص) نه بعثت.
۹۲/۱۰/۲۸ ۱۱:۴۳
شوخی میکنی ولادته
۹۲/۱۰/۲۸ ۰۹:۵۴
مبعث؟!!!! همه جا میگن تولد پیامبر هستش باز هم شما نوشتین مبعث؟
۹۲/۱۰/۲۸ ۰۸:۳۵
مبعث نه،ولادت

اخبار روز